dissabte, 13 de juny del 2009

Personatges diferents

Els dos darrers llibres han estat diferents. De fa temps que em limito a llegir llibres que no em facin ni pensar massa, ni m´afectin molt i que em permetin desconnectar bé. Passo estones curtes amb en Moltalbano, en Wallander, en Brunetti, en Bosch, l´Scarpetta ...des de l´estimada Sicília, a la desconeguda terra nord-americana, la sempre sugerent Venècia o la freda i emboirada Suècia....i els acompanyo, sovint mig adormida, en les seves descobertes d´assassinats, robatoris i similars. Personatges que mai m´hagués pensat que em farien tanta companyia i els ho agraeixo, a ells i als seus creadors. Però els dos llibres que vaig acabar fa uns dies han estat ben diferents: un l´he trobat molt entranyable, Quiet de M. Serra i l´altre, murri (si un llibre se´l pot adjectivar així) L´elegància de l´eriçó de M. Barbery. El padrinàs haurà de continuar deixant-me llibres diferents.

2 comentaris:

xavierci ha dit...

Marçal,
ja li pots dir a ta mare que ja sap que tenim biblioteca compartida... pel que fa a l'adjectiu "murri" per l'elegància de l'eriçó, en parlarem, ni se m'hauria acudit... però hi ha tantes lectures que els llibres permeten, és una de les grandeses de la lectura, sempre és un que llegeix des de la seva pròpia realitat i interpreta segons ella. Com la vida.
Un petonàs del teu padrinàs.

Anònim ha dit...

Els llibres són una de les millors companyies, sens dubte. Llegir i viure, si es fa amb ganes, pot ser una meravella.

Josep Pastells