diumenge, 3 de maig del 2009

En llatí

Com passen els dies! Em proposo no trigar tant en escriure però fet i fet ja fa quasi una setmana que vaig escriure les darreres quatre ratlles. Aquí el temps em passa més a poc a poc però, d´altra banda , el fet de tenir un fill petit m´ajuda a adonar-me , amb els seus canvis diaris, que res s´atura. Llavors em ve al cap aquella frase, escrita en tants rellotges de sol, de tempus fugit irreparabile. I ara que m´he referit en llatí penso en una altra sentència que llegeixo molts dies abans d´anar a dormir ja que està gravada en un rellotge de butxaca que tinc penjat al capçal del llit. Un amic del Nick, boig com ell per les veles i el mar, li va regalar quan va fer 40 anys: navigare necesse est. És que si no som destres amb les veles i el timó, la Nau pot naufragar massa fàcilment.

2 comentaris:

xavierci ha dit...

Ja veus Marçal que a part de les llengües dels teus pares, hauràs de tenir algunes nocions de llatí per entendre el món on vius: "malum signum"; "cagada l'emus" i d'altres que de ben segur sentiràs en boca del teu padrinàs més d'una vegada.De moment sobre la Nau, la direcció i tota la resta:"ora pro nobis" Amen!
un petonàs del teu padrinàs

Anònim ha dit...

Confiem que la nau no arribi a naufragar mai, i que si ho fa els nàufrags siguin capaços de tirar endavant en qualsevol illa (si és bonica, millor)que es convertirà en la seva nova llar.

Josep Pastells